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Azur optimise la livraison de vos produits

Réussir ses challenges veut dire développer son empreinte sur le marché, réussir veut dire proposer un service de livraison ou l’optimiser pour rendre l’activité de l’entreprise plus économiquement fiable. 
Les demandes de la clientèle moderne sont connues :
    • Assurer les délais et les priorités de livraison;
    • Garantir la qualité des produits;
    • Assurer une prestation de qualité;
    • Offrir la prestation à un prix abordable.

Pour réussir à satisfaire les attentes des clients une entreprise se doit d’innover et de chercher à profiter des dernières possibilités offertes par l’informatique.
Sita Software apporte de l’innovation aux petites et moyennes entreprises grâce à la technologie logicielle d’Azur et aux technologies IoT (Internet of Things).
Aux entreprises ayant des activités de livraison et / ou des équipes de prestations de services sur le terrain, les synergies évidentes d’Azur ERP et Azur Web permettent de :
    • Gérer les tournées des livreurs;
    • Eliminer les erreurs de livraison;
    • Suivre les étapes du processus;
    • Assurer une traçabilité des denrées alimentaires;
    • Suivre la chaine du froid (facultatif);
    • Gestion des conditionnements d'article (vidanges) si besoin;
    • Suivre les retours de marchandises;
    • Diriger les interventions clients et suivre leur avancement;
    • Gérer les heures prestées de vos opérateurs de terrain.

 

Comment y arriver et avec quel matériel ?
La solution Azur ERP avec la mise en place d’AzurWeb et ses plug-ins:
    • Plug-in Livraison pour :
        - Transmettre les livraisons à effectuer à vos livreurs / opérateurs de terrain;
        - Mettre à jour le bon de livraison (températures, vidanges, quantités) pré-rempli depuis un smartphone ou une tablette;
        - Recueillir la signature de votre client et ses remarques éventuelles sur la livraison.
    • Plug-in Planning pour :
        - La distribution des interventions sur site;
        - La vue générale sur les disponibilités des ressources; 
        - Le planning des tâches en équipe.
    • Plug-in GRH pour :
        - La gestion des absences de vos collaborateurs;
        - Le pointage mobile de vos ressources sur le terrain;
        - La gestion des heures prestées.

Des terminaux mobiles de dernière génération adaptés à un usage professionnel :
    • Smartphone de type « Phablet » ( smartphone à très grand écran) pour une meilleur lisibilité
Divers modèles compatibles, laissez-nous vous conseiller pour déterminer le matériel adapté à vos besoins et à votre budget.

Recherche des bons de livraison
D├ętail des bons de livraison
Gestion des conditionnements d'article (vidanges)
Signature de votre client

09 January 2019

Azur ERP & accounting solution for “Brexit-inbounds” of all sizes

34% of the followed companies (200+ companies having significant operations in the UK) have moved (or are moving) some operations (including staff, in some cases) from the United Kingdom into the EU.

Some companies are even distributing their operations between one or more locations in Europe.
Luxembourg is amongst the Top 3 of favorite destinations for Brexit relocations.

Within the ranks of these moving companies, one can find big corporations as well as smaller or medium companies. Especially for these companies we can provide easy and flexible Accounting and ERP solutions. Have a look at www.brexitaccounting.com

 

All you need to know about the UK’s separation from the EU

14 December 2018

Azur Workflow applied to “circular economy” business models

Current employees, companies, the academic eco-systems and Governments will have to spend their fair share of efforts in preparing the population to tomorrow’s employability.

What are the consequences on a company’s internal organization?

Flexibility and agility will be the best attributes a company can have to master the transition to the new business models of circular economy.

Very often, the complexity of internal organizations freezes a company and makes it even more difficult to apply change. The complexity usually comes from the organic growth a business faces when adapting to its success and mastering market challenges along the way. Same goes for the company’s internal communication which trades its flexibility for structural / administrative layers.

In this new economy everything is expected move faster thanks to the digitalization of the work environment. Hence, strategies based on stacking up management layers on the internal organization are destined to fail.
Therefore, vertical organizations must transit to more cross-functional work practices in which the decision making processes come closer to the action.

To quote: Martin Geissdoerfer, Sandra Naomi Morioka, Marly Monteiro de Carvalho and Steve Evans in the book
Business models and supply chains for the circular economy :

Circular business models are business models that are closing, narrowing, slowing, intensifying, and dematerializing loops, to minimize the resource inputs into and the waste and emission leakage out of the organizational system. This comprises recycling measures (closing), efficiency improvements (narrowing), use phase extensions (slowing or extending), a more intense use phase (intensifying), and the substitution of product utility by service and software solutions (dematerializing).

Managers become “coaches” instead of decision-makers. The many positive effects are:

  • Creativity gets unleashed
  • Reactivity and client satisfaction improve
  • Employee involvement rises

Of course, one shall not expect the transition to circular business models is a piece of cake, cultural resistance being one of the difficulties an enterprise may encounter. For work environments to become more fluid such a project has to be well thought with a skilled digitalization partner and especially by including the company’s human capital at the heart of the process. 
 

20 June 2018